tiistai 30. kesäkuuta 2009

HYY prkl

Opiskeluaikojen pituudesta on taitettu peistä niin kauan kun muistan, ja mä muistan turhan pitkältä ajalta. Enkä mä nyt viitsi alkaa kitisemään siitä, että jos halutaan et 4 vuotta ja ulos niin olis ehkä niiden vaatijien hyvä myöskin järjestää sellainen taloudellinen infra, et se kanssa onnistuisi.

Ei, nyt mä kitisen siitä miksi me ei itse auteta itseämme. Keskittyen kahteen keskeiseen asiaan, eli tenttien suoritusmahdollisuuteen sekä kurssien materiaalilogistiikkaan. Mä oon itse kahdessa yliopistossa ja toisessa niistä toinen homma toimii, toisessa taas toinen (siis nyt mä kai lasken Aalto-yliopiston yliopistoksi vaikken mä oikeen tajua, miten korkeakoulusta tulee yliopisto sillä, et mukaan tulee runkkarit Espoosta ja hipit ties mistä).

Kävin viime lukuvuonna taas pitkästä aikaa jotain humanistisen kursseja ja olin mä aika wtf, kun siellä jaeltiin jotain suttuisia monisteita ja verkko-aineistokyselyihin vastattiin, et ei oo oikeen aikaa/osaamista/kiinnostusta, tos on toi monistelasku silvuplee. Et ..ttu nyt sentään. Tää ois nyt sellainen aihe, et luulis tästä noustavan barrikadeille. Joo ei. HYY:n hallitusohjelmassa asiasta ei pihahdetakaan. Mukana on kuitenkin mainintoja siitä, että "kirjastot säilytettävä opiskelijoiden sosiaalisina kohtaamispaikkoina", "koulutuksen liittymäkohtia yliopistopedagogiseen koulutukseen on tarkasteltava", "ylioppilaskunta vaikuttaa erityisesti kansainvälisten vaihto-opiskelijoiden tarpeita vastaavan asumisen ja joukkoliikennealennusten saamiseksi".

Siis niinku. Hyviä & kivoja asioita. Mut haloo. Oikeasti mun mielestä pitäisi olla niin, että HYY ottaa kaksi kärkeä: kaikki tentit pitäisi olla mahdollista suorittaa ainakin 3krt/ per lukukausi YNNÄ kaikki fukin matsku löytyy verkosta. YHTÄÄN ..tun monistetta ei jaeta missään enää IKINÄ. Näiden asioiden johdosta voisi sitten lakkoilla ja julkilausuilla sydämen kyllyydestä.

Ihan oikeasti. ..tuttaa tää meininki, missä ollaan niin irrallaan enemmistön arjesta. Jollei maikat osaa niitä matskujaan nettiin virittää, niin sit ne koulutetaan siihen vaikka viikon kurssilla ja jollei sittenkään suju, niin laitetaan niitä sivareita hoitamaan homma. Siten, et siihen käytetty aika veloitetaan asianmukaiselta opettajalta. Eppäilen nääs, et alkaa silloin sitä oppimismotivaatiota löytymään ihan eri tavalla.

Aivan turha ruikuttaa, et lisää duunii maikoille, missä extrakorvaus. Ei oo lisäduunii, takuulla viimeistään keskipitkässä juoksussa aikaa säästyy.

Pitääkin yrittää lähestyä tulevien edarivaalien tiimoilta ryhmiä, et josko ne ottais nää ohjelmaan.

Sellainen disclaimeri vielä, et kyllähän noiden asioiden tolat on hyvin eri lailla eri laitoksissa/aineissa ynnä ja niin pois päin. Mut pitäis olla kaikkialla kondiksessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti